sobota, 4 października 2014

Festung Posen! Bitwa o Poznań 1945 - wystawa

Witajcie.W dniu dzisiejszym odwiedziłem kolejną poznańską wystawę. Tym razem dotyczyła ona sprzętu, który brał udział w walkach o twierdzę Poznań. Interesujące opisy walki o miasto zachęciły mnie do zapoznania się z książką, której cytaty często na wystawie były przytaczane ''Festung Posen 1945 Tygrys z Poznania''. Prócz eksponatów za szkłem można było również popatrzeć przez czołgowy celownik T-34, zwiedzić wnętrza czołgów czy wysłuchać informacji przez Radziecki hełmofon. Udział grup rekonstrukcyjnych Wehrmachtu oraz Armii Czerwonej przybliżył minione wydarzenia zarówno młodym jak i obeznanym w temacie zwiedzającym. Wystawę oceniam bardzo pozytywnie - umożliwiła mi oglądnięcie oraz dotknięcie broni znanych mi jedynie ze zdjęć, opisów czy modeli.

Hi. today I was on the next exhibition in Poznan. We could saw weapons, which was used  by Wehrmacht and Red Army during the battle of Poznan fortress. Interesting quotes from the book ''Festung Posen 1945 Tiger from Poznan'' encouraged me to read this book in futer. Except things behind glass we were allowed to touch some exhibist, look inside the tanks and talk with reconstruction groups members. It was a great exhibition becauseI could see and touch weapons which I stick and saee only on photos. Enjoy!

Some photos:










\







































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz